studia pierwszego stopnia koncentrują się przede wszystkim na wypracowaniu wśród studentów i studentek kompetencji krytycznego i analitycznego myślenia, pracy zespołowej oraz umiejętności potrzebnych do realizowania kompleksowych projektów komunikacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem diagnozowania aktualnych systemów komunikacyjnych i projektowania postulowanych rozwiązań w relacji problem – rozwiązanie.
proces dydaktyczny studiów communication design jest zorientowany na zrozumieniu i opanowaniu wśród studentów i studentek metodologii pracy w procesie projektowym, w którym swoje miejsce mają analiza, strategia i funkcjonalny design. studia projektowanie komunikacji to przestrzeń, w ramach której środek ciężkości położony jest na rozwiązywaniu realnych problemów projektowych, projektowaniu innowacji i pracy kreatywnej w kontekście społecznym, biznesu, produktów, marek, idei i osób.
communication design to przestrzeń, która tematycznie koncentruje się na następujących zagadnieniach: corporate identity, design opakowań, design powierzchni, information design, design produktu i design usług. studia communication design są realizowane w instytucie dziennikarstwa i komunikacji społecznej na kierunku komunikacja wizerunkowa.