Projekty
problem anonimowości / zmiana przez design

prezentowana praca dotyczy szerokiego podejścia metodologicznego communication design, w centrum którego stoi sprawne rozwiązywanie problemów i dostarczanie rozwiązań prostych w użyciu. ideą wiodącą projektu jest lotne sformułowanie birana reed’a: wszystko zostało zaprojektowane, niewiele rzeczy zostało zaprojektowanych dobrze. procedura projektowa projektu koncentrowała się na następujących zagadnieniach: co jest problemem, z czego problem wynika, kogo problem dotyczy, czy były próby rozwiązania problemu, jaka jest propozycja rozwiązania problemu, jakie inne problemy mogą powstać, jak sobie z nimi poradzić. 



opis projektu

projekt jest podjęciem tematu problemu społecznego anonimowości sąsiadów w dużych miastach. proponowane rozwiązanie ma zainicjować falę interakcji między sąsiadami, bazując na uniwersalnej symbolice zjawiska pożyczania szklanki cukru jako kwintesencji wszystkiego co dobre w sąsiedztwie, w trzech prostych krokach: (1) rozpromowanie inicjatywy podaj szklankę zachęcającej do odwiedzenia sąsiada ze szklanką cukru w internecie i lokalnych centrach kultury. (2) zainicjowanie projektu poprzez akcję rozdawania szklanek na jednej wybranej ulicy wrocławia podczas europejskiego dnia sąsiada 2016. (3) dążenie do autopojetycznej inicjatywy poprzez przygotowanie do-it-yourself kit dla wszystkich, którzy chcieliby przeprowadzić podobną akcję promującą projekt w swojej lokalnej społeczności.

info
  • autorzy: agnieszka billewicz wiktor chojnacki
  • prowadzący: dr mariusz wszołek
  • przedmiot: communication design
  • prezentacja: do pobrania (pdf)
Aktualności
wydawnictwa badanie i projektowanie komunikacji 6 (tom dedykowany)
kto: communication design
gdzie: wrocław
wernisaż wystawa „projektowanie z zamkniętymi oczami- prawda czy wyzwanie?”
kto: studenci communication design
gdzie: Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej