celem projektu było stworzenie nowej identyfikacji wizualnej uniwersytetu wrocławskiego, opracowanej na podstawie wcześniejszych badań. w pierwszej kolejności zbadano skojarzenia z analizowaną uczelnią, następnie przystąpiono do projektowania z uwzględnieniem wyników.
projekt wykonany w ramach przedmiotu corporate design.
nowy logotyp składa się z typograficznego przedstawienia nazwy uczelni, oraz sygnetu.
sygnet jest kołem, w którym wycięty został kształt litery w (od wrocławski). wycięcie kształtu w kole ma symbolizować otwartość uczelni, która jest jedną z jej głównych wartości, oraz z którą - jak wynika z badań - kojarzą ją studenci.
dodatkowo kształt wycięty w kole może przywodzić na myśl zakładkę
do książki, co pasuje do skojarzenia z uniwersytetem.
w podstawowej wersji sygnet zapełniony został wzorem który ma symbolizo¬wać elementy konstrukcyjne mostu - symbolu wrocławia, ale może ulegać różnym modyfikacjom, które prezentowane są w dalszej części.
nazwa ,,uniwersytet wrocławski” zapisana została prostym, bezszeryfowym fontem raleway.