niniejsza praca przedstawia rezultat projektu konkursowego zorganizowanego przez centrum komunikacji stołecznej miasta warszawy. człowiek rozumny – rozumie komunikację to próba zwrócenia uwagi na problem braku kompetencji zachowania się w zastanej przestrzeni środków komunikacji miejskiej. rezygnując z nakazowo-zakazowej poetyki i tonu komunikacji, autorki projektu wskazują na pożądane zachowania i postawy w środkach komunikacji miejskiej.
projekt graficzny kampanii społecznej "kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej" ma na celu przede wszystkim kształtowanie postaw wzajemnej życzliwości i zrozumienia podczas podróży komunikacją miejską oraz orientowanie się na różne grupy pasażerów o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach. jak czytamy na stronie organizatora:„kampania kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej nakierowana jest na mechanizmy psychologiczne; element komfortu przejazdu, który operatorom i organizatorom najtrudniej zmienić czyli zachowania współpasażerów. bardzo trudno jest kształtować potrzebę zmiany zachowań pasażerów, z uwagi na brak konkretnych narzędzi. Jedynym co pozostaje są kampanie społeczno-edukacyjne".
autorkami projektu są studentki czwartego roku specjalności communication design: agata boruta i aleksandra kalenik.