Projekty
analfabetyzm / communication design – reklama

Celem projektu jest uświadomienie analfabetom, że czytanie i pisanie jest cenne i wartościowe. Idea wiodąca: Czytanie i pisanie to nieodłączny element życia społecznego. Jest bezsprzecznie elementem komunikacji, która produkuje społeczeństwo.  Projekt: Niemożliwością jest egzystowanie w nim bez tychże sprawności, dlatego są tak ważne w naszym życiu. Projekt wskazuje, że nieumiejętność czytania i pisania jest absurdalna, tak jak „ czytanie” pustych gazet, co przedstawione zostało w reklamie.



info

Reklama kierowana jest do analfabetów. Oczywiście będzie również zrozumiała dla osób, które nie borykają się z tego typu problemem, aczkolwiek przedstawiony on w ten sposób uświadomi społeczeństwo o jego istnieniu.

Celowo wykorzystałyśmy logo Biblioteki Narodowej. Jest to jedna z instytucji, która mogłaby wyjść z inicjatywą zorganizowania tego typu kampanii, ponieważ zajmuje się badaniem poziomu czytelnictwa wśród społeczeństwa. 

zaplecze
  • autorzy: Marcelina Kula, Monika Gruda, Patrycja Witkowska
  • prowadzący: dr Mariusz Wszołek
  • przedmiot: kreacja
Aktualności
wydawnictwa badanie i projektowanie komunikacji 6 (tom dedykowany)
kto: communication design
gdzie: wrocław
wernisaż wystawa „projektowanie z zamkniętymi oczami- prawda czy wyzwanie?”
kto: studenci communication design
gdzie: Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej