Projekty
pozory – otwarte spotkania communication design

szanowni państwo. inicjujemy nowy cykl spotkań naukowych pt. ‚pozory’, do udziału w których serdecznie zapraszamy. jak zwykle dużo chcemy, ale tym razem ograniczamy się do wieczornych dyskusji na tematy różne, ciekawe, ważne, nierzadko śmieszne, ale zawsze w perspektywie naukowej, bo naukę można uprawiać wszędzie — szczególnie jeśli do dyspozycji są ludzie, ich komunikacje oraz ciasteczka i słone paluszki. tradycyjnie liczymy na państwa. spotkania nie będą cykliczne – tu wyznajemy zasadę, że aby mówić, trzeba mieć coś do powiedzenia, a nierzadko jest tak, że nie mamy wiele do powiedzenia. wtedy siedzimy cicho. zawsze jednak będziemy państwa informować o naszej bytności w klubie proza (w stosownej formie i czasie).



dotychczasowe wystąpienia
  • nowy cykl spotkań zaingurował prof. michael fleischer wystąpieniem pt. „do czego są nam potrzebne pieniądze” — no więc tym razem było o pieniądzach oraz o tym, że każdy może być bogaty, ale nie wszyscy. jak to jest, że zakochujemy się w czymś, co zostało wymyślone do zarabiania naszych pieniędzy? a kto powiedział, że to nasze pieniądze?
  • w ramach drugiego spotkania zespół z zakładu communication design instytutu dziennikarstwa i komunikacji społecznej uwr, a konkretniej pewna część części zespołu, która brała udział w opracowaniu podręcznika z zakresu reklamy i projektowania komunikacji pt. „manual”, przedstawił rezultat swojej pracy. grudniowe spotkanie zostało poświęcone próbie odpowiedzi na pytania, czym w ogóle jest reklama i w jaki sposób działa, oraz co to znaczy, że działa.
  • trzecie spotkanie to debata o projektowaniu miasta dla ludzi, co jak stwierdziła prelegentka dr dorota płuchowska brzmi jak robienie masła maślanego. nie wyrastają one same, ale są produktem ludzi dla ludzi, bo dla kogóż by innego. zakładam, że nie ma projektowania bez ludzi, ale stwierdzam, że jest projektowanie bez orientacji na ich potrzeby i problemy. tych – mimo że mamy coraz więcej mieszkań, sklepów, fabryk i dróg, a na nich samochodów – wcale nie jest mniej, a może nawet więcej. rozwiązań szukamy w koncepcjach zrównoważonego projektowania, eko-designie, „mądrym” projektowaniu, zielonym wzroście, smart city, sharing city itp., ale czy tędy droga?
informacje logistyczne