communication design to specjalność działająca w instytucie dziennikarstwa i komunikacji społecznej uniwersytetu wrocławskiego. w ramach proponowanych studiów oferujemy państwu obszary wiedzy i kompetencji z zakresu communication design: corporate identity, information design, design powierzchni oraz design opakowań. specjalność jest kontynuacją wcześniejszej specjalności corporate identity i public relations, o czym możecie państwo poczytać w historii naszego zespołu dydaktyczno-naukowego.
program studiów koncentruje się na wypracowaniu wśród studentów i studentek kompetencji rozwiązywania realnych problemów projektowych z wykorzystaniem zróżnicowanego warsztatu badawczo-strategiczno-kreacyjnego. studia zorientowane są na zrozumienie i opanowanie umiejętności pracy w procesie projektowym, w którym swoje miejsce mają analiza, strategia i kreacja.
celem kształcenia jest nauczenie studentów i studentek metod adekwatnego projektowania w ramach istniejących procesów komunikacyjnych oraz diagnozowanie zakłóceń tych procesów w projektowaniu komunikacji. absolwenci specjalności communication design dysponują zróżnicowanym warsztatem w zakresie komunikacji społecznej, pracy kreatywnej, procesu projektowego i pracy w interdyscyplinarnym zespole kreatywnym. tym samym nasi absolwenci mogą pracować wszędzie tam, gdzie dla funkcjonowania przedsiębiorstwa niezbędne jest efektywne i optymalne projektowanie, jako czynnik uzyskiwania wymiernych wyników ekonomicznych i wizerunkowych.
nasi absolwenci znajdują zatrudnienie w agencjach wizerunkowych, zajmujących się zarówno projektowaniem graficznym, jak również planowaniem strategii komunikacyjnych i współpracą z mediami, w działach marketingu i public relations oraz w instytutach badawczych, prowadząc badania społeczne i badania komunikacji.
program studiów koncentruje się na wypracowaniu wśród studentów i studentek kompetencji rozwiązywania realnych problemów projektowych z wykorzystaniem zróżnicowanego warsztatu badawczo-strategiczno-kreacyjnego. studia zorientowane są na zrozumienie i opanowanie umiejętności pracy w procesie projektowym, w którym swoje miejsce mają analiza, strategia i kreacja.