szanowni państwo. z przyjemnością oddajemy w państwa ręce kolejny tom zbiorowy pt. teorie komunikacji i mediów pod redakcją mariusza wszołka i marka graszewicza. publikacja ukazała się nakładem wydawnictwo libron w ramach serii wydawniczej communication design.
jak piszą inicjatorzy publikacji: "szanowni państwo. z nieukrywaną radością oddajemy w państwa ręce 10. tom publikacji po-konferencyjnej zatytułowany teorie komunikacji i mediów. jest to dla nas tom szczególny nie tylko ze względu na jubileuszową edycję, ale również – a może przede wszystkim – ze względu na to, że po 10 latach organizacji konferencji naukowej pod tym samym tytułem potwierdzają się nasze coroczne przewidywania. różnorodność koncepcji teoretycznych i zainteresowań empirycznych z zakresu komunikacji społecznej i mediów pozwala wnioskować, że długo jeszcze nie grozi nam paradygmatyzacja całej dyscypliny. bierze się to także stąd, że dynamika powstawania podsystemów komunikacji skutecznie tej możliwości zapobiega. cenimy sobie twórcze napięcie w tej części systemu nauki i będziemy tej specyficznej atmosferyczności dyscypliny bronić. dziękujemy wszystkim dotychczasowym autorom za owocną współpracę. wydaliśmy 10 obfitych prac naukowych, które są możliwe do pobrania w tzw. wolnym dostępie na stronie instytutu dziennikarstwa i komunikacji społecznej uniwersytetu wrocławskiego. jubileuszowe edycje różnych tomów (nie tylko naukowych) obfitują w stosowne podsumowania i podziękowania. pozwolą jednak państwo, że my tej tradycji trzymać się nie będziemy, bo dla nas to po prostu kolejna książka o komunikacji. i za to serdecznie dziękujemy naszym autorom, bo bez nich – wiadomo" (wszołek m., graszewicz m., 2017: 9).