Aktualności
(re)design designu

szanowni, śpieszymy ze świetnymi wieściami: nakładem wydawnictwa libron ukazała się książka autorstwa mariusza wszołka pt. „teoria i praktyka projektowania (komunikacji)”. równie ciekawy jest podtytuł, w brzmieniu „(re)design designu”, wskazujący na poruszenie problematyki związanej ze zmianą paradygmatu w projektowaniu. jest to więc publikacja niezwykle istotna w kontekście tego, co robimy w wymiarze communication design. stąd też gorąco polecamy uwadze i życzymy owocnej lektury!



fragment wstępu

"w tej książce projektowanie rozumiane jest jako proces rozwiązywania problemów na drodze ich diagnozy i następnie dostarczania rozwiązań prostych w użyciu przez końcowego użytkownika w dowolnej roli społecznej".

"w niniejszej publikacji przeplatają się aspekty teoretyczne, jak również praktyczne zastosowania projektowania komunikacji (…). takie ujęcie communication designu wynika z tego, że dyscyplina jest stosunkowo nowa, dynamiczna i nieprecyzyjna w zakresie obowiązywania. dotychczas doczekaliśmy się dwóch wiodących pozycji na ten temat, które w możliwie ogólny sposób oddają charakter projektowania komunikacji (…). chciałbym kontynuować rozpoczętą przez michaela fleischera w 2010 roku dyskusję nad zakresem obowiązywania projektowania komunikacji i statusem tego zagadnienia w ramach teorii komunikacji. mam nadzieję, że nieco inne ujęcie niektórych aspektów communication designu – szczególnie w strukturze programów czy subsystemów communication designu – zaowocuje dalszą dyskusją i rozwojem tej doktryny projektowania".

info
  • autor: mariusz wszołek
  • recenzja: prof. dr hab. adam nobis, prof. dr hab. jacek joostberens
  • wydawnictwo: libron
  • liczba stron: 697
  • isbn: 978-83-66269-60-6
  • księgarnia: libron   
  • do pobrania: pdf
Aktualności
wernisaż wystawa communication design
kto: communication design
gdzie: instytut dziennikarstwa i komunikacji społecznej