szanowni, śpieszymy ze świetnymi wieściami: nakładem wydawnictwa libron ukazała się książka autorstwa mariusza wszołka pt. „teoria i praktyka projektowania (komunikacji)”. równie ciekawy jest podtytuł, w brzmieniu „(re)design designu”, wskazujący na poruszenie problematyki związanej ze zmianą paradygmatu w projektowaniu. jest to więc publikacja niezwykle istotna w kontekście tego, co robimy w wymiarze communication design. stąd też gorąco polecamy uwadze i życzymy owocnej lektury!
"w tej książce projektowanie rozumiane jest jako proces rozwiązywania problemów na drodze ich diagnozy i następnie dostarczania rozwiązań prostych w użyciu przez końcowego użytkownika w dowolnej roli społecznej".
"w niniejszej publikacji przeplatają się aspekty teoretyczne, jak również praktyczne zastosowania projektowania komunikacji (…). takie ujęcie communication designu wynika z tego, że dyscyplina jest stosunkowo nowa, dynamiczna i nieprecyzyjna w zakresie obowiązywania. dotychczas doczekaliśmy się dwóch wiodących pozycji na ten temat, które w możliwie ogólny sposób oddają charakter projektowania komunikacji (…). chciałbym kontynuować rozpoczętą przez michaela fleischera w 2010 roku dyskusję nad zakresem obowiązywania projektowania komunikacji i statusem tego zagadnienia w ramach teorii komunikacji. mam nadzieję, że nieco inne ujęcie niektórych aspektów communication designu – szczególnie w strukturze programów czy subsystemów communication designu – zaowocuje dalszą dyskusją i rozwojem tej doktryny projektowania".