o, fleischer znowu coś będzie gadał. ale tym razem w przestrzeni pozauniwersyteckiej. zapraszamy na cykl spotkań „jak zwykle niezwykle serdecznie”
do czego przydatna jest empiria w projektowaniu graficznym, a szerzej w communication design? czyż nie są to autonomiczne obszary działalności społecznej, posiłkujące się kreatywnością, wyrażające osobowość artysty? już ta ostatnia uwaga pokazuje, że kwestia nie jest może taka łatwa, jakby się wydawało, zwłaszcza gdy pozostać w modelu tradycyjnej, artystowskiej, a w sumie – romantycznej koncepcji artysty i jego działalności, polegającej, jak wiemy, na cierpieniu za miliony. również ta uwaga wskazuje na pewien istotny aspekt, a mianowicie na wymiar społeczny, bowiem cokolwiek tworzymy, czynimy to w ramach ustaleń i relacji społecznych. rzecz zatem jest nie tylko skomplikowana, ale również kompleksowa. przedstawmy ją więc krok po kroku, wychodząc od spojrzenia na różne koncepcje estetyki i sztuki, by w rezultacie pokazać, do czego na tym obszarze przydatna jest empiria.